donderdag 5 mei 2016

Willen en moeten




 

Voor mij de meest “moeilijke” woorden om te lezen of mee om te gaan.
Het heeft voor mij heel lang geduurd voor ik die woorden kon laten gaan. Op mijn eigen unieke manier. Moeilijk impliceert voor mij dat het niet, of bijna niet, te doen is. Als ik mensen hoor zeggen: Ik moet dat……..,  of ik wil dat,
Dan voel ik, dat ze nog in de greep zitten van de Illusie, die ons steeds opnieuw laat weten, dat je MOET en WILT. Het is verweven in de taal, wij zijn er mee groot geworden. Het is ingebakken. En het neemt bezit van je als je alleen en allereerst naar je hoofd luistert en dit niet laat vertalen door je Hart. Want je Hart kent geen moeten en willen, die weet, dat alles is zoals het is. En als je dat voelt in je Hart en je laat het dan door je hoofd vertalen, dan kom je van een heel andere kant. Dan mag je gaan beseffen, dat je niks moet en niets hoeft te willen en dat jouw ego die je hoofd regeert, eigenlijk niets te vertellen heeft. Want jouw Hart de vrijheid geven om je te leiden en dan je hoofd dat te laten vertellen, zet je op het been van mogen en niet moeten en ergens voor kiezen, of niet. En niet willen. Uiteindelijk geeft dat veel meer rust en grappig genoeg, geeft het je meer tijd voor be-zinning van veel vragen die je hoofd dan naar jouw Hart brengt. En het mooie, prachtige is, dat Jouw Liefde vanuit jouw Hart, vanuit jouw Centrum van Kracht met de seconde groeit en uiteindelijk stopt in het Hier en Nu.

Met heel veel Liefde vanuit mijn Hart naar jouw Hart,

Welkom in jouw Centrum van Kracht

Liefs,   Martha

Geen opmerkingen:

Een reactie posten