donderdag 5 mei 2016

Cursus in Wonderen



 

Mijn  kennismaking met 'Een Cursus in Wonderen'
Bij vrienden zag ik het boek liggen 'A Course in Miracles' en ze spraken er erg enthousiast over. Het trok me aan en via het internet heb ik me geprobeerd te verdiepen in het engelstalige boek. Het ging me te ver, mijn engels was niet dusdanig dat ik er mee uit de voeten kon. Wel had het me heel nieuwsgierig gemaakt. Ik ben naar de boekhandel gegaan en heb daar gevraagd om de nederlandstalige versie. Tot mijn verbazing was de vertaling nog in volle gang en had ik nog een jaar te wachten op de verschijning van 'Een Cursus in Wonderen' Ik heb  me direct ingeschreven voor het eerste exemplaar en inderdaad was ik de eerste die, in die bewuste boekhandel, het eerste exemplaar in ontvangst mocht nemen. Ik begon te lezen en kwam tot de ontdekking dat het mij pakte. Het is doorgegeven door Jezus Christus zelf en dat kan ook niet anders, want voor mij betekende alles wat er stond een openbaring. Mijn vragen, waar ik allang mee worstelde, werden beantwoordt en de puzzelstukjes vielen in elkaar. Toch is het een boek dat niet gemakkelijk opgenomen kan worden. Dus heb ik het , tot nog toe, vier maal gelezen en elke keer ontdekte ik iets nieuws. Voor mij is het een verlengstuk en een duidelijke uitleg van de bijbel, waarvan de schrijvers vaak uit overlevering en in beeldspraak schreven en er heel veel op een niet erg duidelijke manier is uitgelegd. Het volgende gebed is mij een leidraad geweest in de afgelopen jaren en nu nog steeds:


Ik ben hier om werkelijk behulpzaam te zijn,
Ik hoef me geen zorgen te maken, om wat ik zal zeggen of wat ik heb te doen, want Hij die mij gezonden heeft, zal mij leiden,
Ik ben tevreden daar te zijn waar Hij mij wenst, wetende dat Hij mij vergezeld en ik zal genezen zijn, wanneer ik me door Hem laat leren, hoe ik anderen genees

Laat dit waarheid worden voor mij, Vader, want in Uw handen beveel ik mijn Geest.      Amen


Zowel de Bijbel als 'Een cursus in Wonderen' is voor mij niet meer weg te denken uit mijn leven. En dan bedoel ik zeker niet de God van de kerken die mensen bang willen maken om te zorgen dat ze niet zelf gaan denken en kiezen. Want God is Liefde en al het andere is illusie.

De Cursus is een pad en claimt niet HET pad te zijn, de wereld wordt overspoeld met hulp op vele manieren. Niet omdat er verschillende waarheden zijn, maar omdat er net zoveel verschillende ego's als mensen zijn en een ieder kan iets van zijn/haar gading vinden in de veelheid van het aanbod. God is Liefde en dat zijn wij ook.


Dat is wat ik graag met jullie wil delen, omdat de Liefde is waar vandaan ik de Kracht ontvang om respect te hebben voor alle leven en iedereen die hetzelfde 'Centrum van Kracht' in zich heeft als ik en ook de keus kan maken om van daaruit te leven. En dat is wat ik mag  doen, mensen helpen deze Kracht te ontdekken en te gebruiken in hun dagelijkse leven.


In Liefde en hou van jezelf          Martha

Geen opmerkingen:

Een reactie posten