maandag 5 augustus 2019

Zonden????

Wanneer ben je zondig?

Nou , ik durf met zekere stelligheid te zeggen:   NOOIT!!

Mij is met de paplepel ingegoten dat ik zondig en slecht was en dat dit zou eindigen in het hellevuur, als de duivel mij kwam halen.

En ik denk, velen met mij en als ze niet streng christelijk zijn opgevoed,
dan zal door wat je aangereikt werd als ‘het hoort zo’ of ‘omdat ik het zeg’
of ‘dat kun je niet maken, want dan lachen ze ons uit’ , het gevoel hebben gekregen, dat je toch wel een tikkeltje verkeerd in mekaar zat.

De kerk indoctrineert maar ook het laatste is indoctrinatie in een andere vorm.

En je kunt het je opvoeders niet kwalijk nemen, want ze leerden je wat zijzelf geleerd hadden. Een soort rode draad. Ik denk dat iedereen, op de een of andere manier met het woord ‘zonde’ in aanraking is gekomen.

Dan komt er nog de Uniekheid van ieder kind bij, want ze reageren allemaal anders, op dezelfde opvoeding vanuit de rode draad, het overleveringsproces, noem ik het graag en is de cirkel van verwarring en schuldgevoel en te weinig eigenwaarde en ga zo maar door, rond.

De kerk gebruikt graag ‘zonde’ om macht uit te oefenen. En op Gods troon te zitten, geeft toch, lijk mij, het gewenste machtsgevoel. En omdat zo te houden, even flink bang maken met een laag hel en verdoemenis.
Het sausje dat het hele pakket op de plaats houdt.

Laten we daar eens en vooral helemaal een einde aan maken door te constateren dat God niet op een kerkelijke troon zit, eigenlijk op geen enkele troon, maar dicht bij ons en helemaal bereikbaar en aanspreekbaar.

Daar is geen kerk bij nodig. Hij is onze Vader en heeft ons Volmaakt, naar Zijn Evenbeeld Geschapen.

En daar komt geen ‘zonde’ tussen, want die bestaat niet.

Alleen Zijn Liefde voor ons als Zijn kind die Eeuwig is, Bestaat.

Hij Weet dat wij hebben gekozen de illusie te ervaren en dat we door verschillende Keuzes te maken, weer Terug zullen Keren naar de Herinnering van waar we Thuishoren en wie en wat we Zijn.

Onvoorwaardelijke Liefde.

Deze Keuzes maken dat we onze eigen Ervaringen Scheppen. En met vallen en opstaan en twee stappen vooruit, 1 stap terug, komen we verder als we een zijweg hebben geprobeerd.

En waar we dan steeds weer op uitkomen is de Hoofdweg, het Eeuwige Midden tussen de verschillende uitersten.

Simpel gezegd, zwart – wit, boven – onder, neger – blanke, rijk – arm, oorlog – vrede, en ga zo maar door.

Kortom, de illusie die ons in een diepe slaap heeft gebracht en waaruit we nu weer bezig zijn te Ontwaken ieder in Uniekheid, eigen Tempo en eigen Wijze.

En dat betekent dat we niet ‘zondig’ zijn, maar gewone menselijke Vergissingen begaan. Die in zoverre gevolgen hebben dat je terugkrijgt wat je uitzend volgens de Wet van Aantrekking. Helemaal onze eigen Verantwoording.

Begrijp me goed, als iemand zich thuis voelt in een kerk zonder zich schuldig te voelen en zonder zich aan allerlei regeltjes te ‘moeten’ houden, dan is dat fantastisch.

En ook als dat niet het geval is, blijft het eigen Keus en Respecteer ik dat, maar ik betwijfel of dit gebeurt omdat je zo bent opgevoed of dat dit gebeurt omdat jij je daar echt Thuis voelt. Ik daag je uit om je Gevoel eens onder de loep te leggen.

Iedereen op Moeder Aarde, heeft het volste Recht om te Groeien in eigen Tempo en met Gebruikmaking van eigen Keuzes.

Maar ik Weet dat niemand het verdient om in angst te zitten, of om bang te zijn in de hel te komen.  NIEMAND!!

God is Onvoorwaardelijke Liefde en ik mag elke dag een Boodschap van Hem aan jullie Doorgeven, dat alleen maar Liefdevol is. Wat ik niet zelf Bedenk, ik laat me Leiden en schrijf en dan wordt het mij ook weer in Herinnering Gebracht.

Ik ben hier zo Intens Dankbaar voor, dat ik dit mag Doen en het maakt me zo Blij, dat zoveel mensen deze Boodschappen van onze Schepper Lezen en in zich Opnemen.

Ik Hoop dat ook deze Boodschap vele Harten mag Raken want hiervoor ben ik op Moeder Aarde, om te laten Zien en Horen en Weten, dat God onze Vader is en nooit veraf van je staat, maar een Inademing van jullie verwijderd Is.

Ga naar je hart Centrum en Ervaar daar de Liefde waarmee je Altijd Onlosmakelijk Bent Verbonden.

In Liefde en Liefde en Eenheid,        Martha


2 opmerkingen:

  1. Mooi geschreven Martha.Ik ben gereformeerd opgevoed. Iedere zondag ochtend naar de kerk. De kinderneven dienst was licht en leuk maar de preek was zo zwaar op de hand. Mijn ouders hadden dan vaak een discussie er over. Ik begreep niet goed waarom. Bij catechasatie ben ik weggelopen. Wat een ellende! Moest alle bijbelboeken uit mijn hoofd leren! Gelukkig begreep mijn moeder dat als ik echt iets weigerde dit dan ook uit mijn tenen kwam en dat het geen nut had om mij te dwingen. Ik werd bang van de hel in de kerk terwijl ik voelde dat er alleen maar liefde was en dat de engelen bestonden
    Ik vond de rituelen van de katholieken mooi vanwege al die beeltenissen. Dit mocht niet bij de gereformeerden. Heel saai vond ik dit. Inmiddels al jaren weg bij de kerk. Alleen de rituelen die mooi waren behouden.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

    BeantwoordenVerwijderen