maandag 19 augustus 2019

Negativiteit - Positiviteit

Lief en Liefdevol Lichtwezen,

Een vraag die ik vaak aan mij Zelf stel is: ‘Hoe kan het toch zijn dat veel Lichtwezens, slapend of het Hart net geopend, of zelfs al werkend in het Vredesleger, heel actief, hun gevoelens die wel eens naar boven komen, vaak het stempel van ‘negatief’ meegeven’!

In de eerste plaats is een gevoel een reactie op een gedachte, die je niet bemerkt hebt. Zodra jij je gevoel (h)erkent, kun je kiezen de voorgaande gedachte af te geven en daar mag je op eigen Unieke manier Hulp bij vragen.

In de tweede plaats zijn negatief en positief elkaars tegenpolen, ze hebben elkaar nodig in het grote geheel van het Ontwaken.

Het is als een wip wap, in de speeltuin. Als je aan de kant zit van de wip, op de grond, zou dat negatief kunnen betekenen en zit je in de lucht, als het ware aan de wap kant, dan is het positief.

Maar hoe zou jij je voelen als je in het midden zou zitten? Daar kun je namelijk voor kiezen! Niet negatief en niet positief. Hoe zou dat voelen, denk je? Geef die keus eens aan met een affirmatie en blijf deze gebruiken tot deze als Waarheid in je Hart zakt.

“Gemakkelijk kies ik ervoor, om in het midden van positiviteit en negativiteit te gaan zitten en daar te blijven, in mijn Hart Centrum”!

Als je daarvoor kiest en de affirmatie doet, tot hij goed voor je voelt, zal je merken dat alles veel vrediger, rustiger en evenwichtiger wordt en je de behoefte niet meer hebt, om iets als negatief of positief te beoordelen. Je laat het zijn wat het is en het stroomt binnen en weer verder, zoals het hoort.

In het midden zijn is een keuze, maar je kan deze keuze ondersteunen door het Vertrouwen te hebben dat jij in het midden HOORT en nergens anders.

In het midden zetelend van je Hart Centrum, kijk je naar links en je kijkt naar rechts en glimlacht om de drukte die je ziet. Maar je hebt ervoor gekozen er geen deel meer aan te nemen.

En je voelt totaal geen behoefte meer om mee te wippen en wappen. Waarom niet? Omdat Stabiliteit veel fijner is dan geschommel heen en weer!

En Stabiliteit vind je uitsluitend in je Hart Centrum, waar je ‘denken’ geen plaats heeft, alleen het Licht en de Liefde, die jij in Uniekheid en Eenheid bent voor Eeuwig.

Op de wip gaan zitten, is een keus, want bewust of onbewust breng je dan een bezoekje aan de illusie.

Daar is het ego de baas en dus het ‘denken’!

Je Stabiliteit van het Licht en de Liefde in je Hart is verdwenen en je onzekerheid steekt de kop op, je gaat twijfelen aan alles en iedereen, dus uiteindelijk uitsluitend aan je Zelf.

Het behoeft geen uitleg, denk ik, hoe de illusie werkt. En de enige uitweg is, ervoor te kiezen naar het midden in het Licht en de Liefde van je Hart terug te keren.

Als ik ’s nachts tot rust kom en mijn eerste vaste slaap is geweest, dan word ik vaak wakker. En omdat ik dan in een halfslaap zit, komen er allemaal vervelende gevoelens naar boven en betrap ik mij op piekeren.

En dat gaat bij ons allemaal zo. , s Nachts komt het meeste naar boven en word ons aangeboden om af te geven, niet om ons te pesten.

De Violette Vlam aanzetten, zoals het voor jou goed voelt, wil vaak al helpen. En vragen aan je familie in het Licht om te helpen en je bereidheid te geven alles te laten gaan, wat jou onrustig of angstig of verdrietig of boos maakt, is iets wat heel goed helpt. Alles op eigen unieke wijze.

Maar overdag, als de zon schijnt, of niet, maar het is wel licht, dan gaan we ‘denken’: ‘Ik wil dit helemaal niet voelen, wat is dat toch!

En dat heet ‘verzet’ en eigenlijk zeg je: ‘Lieve Schepper, nou heeft U toch echt wel een fout gemaakt, want het kan niet zijn, dat dit of dat nog enzovoorts, naar boven komt’! Kunt U dit laten stoppen?

De Schepper kent geen fouten, alleen maar Liefdevolle aanwijzingen, van wat je nog mag afgeven, en gewoon mag laten stromen. Vanuit het Midden zonder oordeel.

Kijk ernaar met de ogen van je Hart vol Liefde en Dankbaarheid, dat je opnieuw iets aangereikt krijgt, om nog dichter bij je Zelf te komen.

Alles is wat het is en alles is goed zoals het is, de Schepper kent en maakt geen fouten, nóóit!

En jij BENT Onvoorwaardelijke Liefde, en die herinnering komt steeds duidelijker terug, dat jij Liefde bent, altijd geweest, NU bent en altijd zult zijn, in Uniekheid en Eenheid voor Eeuwig.


In Licht en Liefde,     Martha

3 opmerkingen:

  1. Dank je wel Martha. De eenvoud, zuiverheid en helderheid van jouw boodschappen geven bij mij veel herkenning.
    Hierdoor lukt het mij steeds beter om dit in mijn dagelijks leven te integreren. Annemieke Küppers.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Daar ben ik heel Blij mee en dankbaar voor, wens je veel Liefde, Licht en Kracht schat

      Verwijderen
    2. Deze reactie is verwijderd door een blogbeheerder.

      Verwijderen