zondag 3 juli 2016

Geboorterecht



Lieve mensen,

Vanmorgen keek ik, zoals de meeste zondagen, om 8 uur naar de kerkdienst van Hour of Power op RTL5. Bobby Schuller, die in deze dienst altijd een grote inspiratiebron voor mij is, had het vanmorgen over, hoe we omgaan met ons zelf. Hij zij op een gegeven moment: “Kijk eens naar jezelf zoals de Schepper naar je kijkt”! En die kwam bij me binnen, want dat is, wat we nodig hebben. Dat we in elk moment naar ons zelf kijken door de ogen van de Schepper.

En ik dacht toen dat ik daarover in mijn blog iets wilde schrijven. En dat doe ik dus nu, maar je mag bedenken dat het mijn beleving is. En als dit niet met je resoneert, dan kijk je verder.

Waarom schrijf ik deze uitspraak eigenlijk? Dat bedenk ik me nu!
Wie resoneert nou niet met de Schepper, want kijk je naar jezelf zoals Hij naar je kijkt, dan gaat het zeker wel resoneren. Doet het dat niet, wat voor weerstand heb je dan tegen de Schepper, die jou toch (zijn eigen gezegde) naar zijn evenbeeld heeft geschapen. Wat kan het zijn, dat jou tegenhoud om te doorvoelen dat de Schepper Liefde is en jij daardoor ook Liefde bent en niets anders.

Ik kwam erachter dat ik, ondanks alles, toch ook mijn twijfels nog had over mezelf. Maar nu ik door de ogen van de Schepper naar mezelf kijk, ben ik heel blij met mezelf en heel krachtig in mijn besluiten en voel nog meer compassie en ben nog meer thuis in mijn Hart. En dat is heerlijk.

Misschien is het voor jou ook heel gemakkelijk om met de ogen van de Schepper naar jezelf te kijken en te ontdekken dat je het “paradijs in ont-wikkeling” echt kunt zien, maar zeer velen zullen denken: “Ja, het zal wel,
maar ik heb nog steeds het gevoel, in de steek te worden gelaten, dus ik heb nog een lange weg te gaan”! of “Hoe kom je erbij, door de ogen van de Schepper te kijken, ik maak nog zoveel fouten, daar ben ik nog niet aan toe”! Maar geloof me, Hij wil niets liever dat je stopt met dit alles. Want je kunt nog veel meer redenen bedenken om maar niet te hoeven.

Maar het maakt alles zoveel lichter en gemakkelijker als je blijft omdraaien, door telkens je af te vragen: “Hoe zou de Schepper hier naar kijken” of “Wat zou de Schepper hier van vinden?”. Kijken door de ogen van Hem laat je zien wie je bent en wat je bent, een geliefd kind van de Schepper en niets anders, punt! Zijn en daardoor ook jouw Liefde is oneindig, gebruik hem dus ook voor jezelf, dat is je geboorterecht.

Het is je geboorterecht om gelukkig te zijn
Het is je geboorterecht om geliefd te zijn
Het is je geboorterecht om gezond te zijn
Het is je geboorterecht om van jezelf te houden
Het is je geboorterecht om te zijn wie je bent in elk moment
Het is je geboorterecht om tevreden te zijn en geen geldzorgen te hebben
Het is je geboorterecht om te bezitten wat je nodig hebt in elk moment
Het is je geboorterecht in vrede te zijn
Het is je geboorterecht vol vreugde te zijn

En zo kun je oneindig doorgaan………

Claim je geboorterecht om heel en volmaakt te zijn…….NU

Dat is wat ik je toewens in elk moment en in alle Liefde en oprechtheid en compassie.

Liefs,    Martha

Geen opmerkingen:

Een reactie posten